עורך דין משפחה

גירושין יכולים להיות דבר מכוער או דבר שעובר בקלות – אתם בסופו של דבר מחליטים איך זה יגמר !

ניתן לומר כי בבקשה של הפחתה במזונות, הצד היוזם חייב בהבאת הוכחות וראיות שיתמכו בטענותיו להוכחת הנסיבות וכן להוכיח כי הנסיבות שהשתנו יצרו את השינוי המתבקש.  במקרה של בקשה כמו שמוטי הגיש צריכים להתקיים 3 תנאים: הוכחת שינויי הנסיבות שדורשים את השינוי בסכום התשלום, יש פתח כלשהו בהסכם בין בני הזוג המתיר דיון בנושא אם ישתנו הנסיבות של מי מהצדדים, ותום לב על עורך דין משפחה - יושרה. מכיוון שמוטי באמת הצליח להוכיח בבית המשפט כי המשמורת הפכה למשותפת, קיבל בית הדין את טענתו להפחתה בתשלום
לדיני משפחה מקום מכובד בציבוריות הישראלית, שכן הם משפיעים עלינו מהיום בו אנחנו נולדים עד יום מותנו. בתור ילדים זה משפיע עלינו בהקשר של אחריות ההורים כלפינו, בפרט במידה וההורים מחליטים להתגרש, ובהמשך זה משפיע עלינו כאשר אנחנו מתחתנים ונושאים באחריות הזאת בעצמנו.  כאשר העניין מגיע לגירושין, הרי שנושא זה הופך רגיש בגלל כל המחלוקות על חלוקת רכוש, מזונות, משמרות על הילדים ועוד.
חוקים בולטים בדיני משפחה
אין ספק שבמציאות שאנו חיים חייבים חוקים על אחת כמה וכמה בנושא דיני משפחה כגון: חוק החוזים , פקודת הנזיקין ,חוק יחסי ממוןמזונות, אימוץ, וכמובן שהשופטים והדיינים משתמשים בהלכות ואו פסקי דין שמשתנים חדשות לבקרים– למדו עוד על הפחתת מזונות ועוד.. .
במהלך השנים נקבעו חוקים ודינים שונים שהתאימו את הדינים השונים למציאות בימינו. חשוב להבין, מאחר וחלק מהדינים יוצקים את התוכן שלהם מתוך ההלכה מצד אחד ומצד שני, מתוך מציאות מסוימת שמתרחשת בשטח, אזי שישנם מצבים בהם נידרש להתאים את החוקים למציאות חדשה.
למשל, תחום חלוקת הרכוש בין בני זוג גרושים השתנה עם השנים ועברה ממצב של הלכת השיתוף למצב של איזון משאבים, מצב בו כל הרכוש של בני הזוג מתחלק שווה בשווה. כמו כן במהלך השנים השתנו דיני המזונות מתוך הכרה שכיום נשים מרוויחות יותר ולכן ניתן להוריד את ערך המזונות שהגבר משלם לילדיו. דוגמא נוספת היא ביטול חזקת גיל הרך, חזקה שקבעה שעד גיל 6 הילד לא יבלה את אביו ימים שלמים, בגלל הריחוק מהאימא. כיום ניתן לבטל חזקה זו.
אנחנו חושבים שכדאי לכם ללמוד עוד על הנושא באתר הזה.

תגובות